tiistai 27. syyskuuta 2011

Ottaa päähän taas vaihteeksi

Joinakin päivinä koulu ei maistu ollenkaan mulle. Varsinkaan, kun tietää maksavansa 880 litaa kuukaudessa opetuksesta, jota ei edes saa. Koulussa minulle parhainta on kaverit ja niiden takia menenkin kouluun, mutta olen huomannut kuinka jotkut opettajat eivät välitä pätkän vertaa minun oppimisestani. Opettajan tehtävä on opettaa ja varmistaa, että oppilas oppii. No ei näköjään tässä koulussa. Jotkut opettajat antavat minulle materiaalia mitä pitää tehdä, kääntävät mistä puhutaan jne. Sitten on tietysti niitä monia poikkeuksia, jotka olettavat minun olevan joku hemmetin kone. Hyväksi esimerkiksi voin antaa fysiikan. Olen istunut siellä tunneilla kohta kuukauden päivät ja kuunnellut hölönpölöä aikani kuluksi. Ei läksyjä ei mitään materiaalia, eikä käännöksiä. Tänään isketään koe eteen ja sanotaan, että tee. Yhteiskuntaoppi on samassa kerhossa, akka höpöttää koko tunnin ja jengi kirjottaa vihkoon. Olis tosi hienoa, jos kertoisit edes mistä te puhutte! Etiikan tunneilla sama juttu jatkuu, opettaja pölpöttää koko tunnin ja minä maksan liettuan kielen kuuntelemisesta. 


Huomenna olisi tarkoitus puhua hieman luokanvalvojani kanssa, että jotkut opettajat voisivat tehdä viiden minuutin extraa töitä ja se helpottaisi erittäin paljon. En pyydä paljon, mutta en halua koulussa roikkua kuunnellen ja istuskellen myöskään. Laskin, että kahdeksan oppiainetta menee aina istumiseen tuppisuuna, mistähän minä maksan täällä...



Ei kommentteja: