maanantai 12. syyskuuta 2011

Miks joka päivä sataa?

No tämä postaus menikin sitten tälle viikolle, tarkoituksena oli kirjoittaa se viime viikolla siis. Syyksi voisin sanoa sen, että olen ollut perjantaista lähtien sairaana. Perjantaina aamulla huomasin, ettei minusta ole kouluun lähtemään ja jäin kotiin. Tappaakseni aikaa aloin katsomaan MTV:tä, mutta nukahdin sitten kuudeksi tunniksi (heheh). Viikonloppu meni sitten yskänlääkkeiden ja teen parissa, kunnes eilen luokkakaverini sanoi, että nyt mennään eikä meinata. Olin tulossa varmaan mökkihöperöksi kotona, joten lähdin kaupunkiin hänen ja hänen kaverinsa kanssaan. Pääsin taas säheltämään, kun missassin pysäkkini ja menin siinä yskänlääken takia ihan tokkurassa varmaan kuuden bussipysäkin päähän. Sitten tajusinkin, että nyt ollaan menossa jonnekin minne EI pitäisi. Seuraavalla pysäkillä pois, tien yli ja toiseen bussiin. Sähläykseeni menikin pieni tovi, kunnes olin taas keskustassa.


Eilen keskustassa oli menossa taas jotain koripallohaiheista häppeninkiä konsertin muodossa. Sinne ei kuitenkaan viitsinyt jäädä lojumaan, vaan lähdimme tallaamaan jonkun helkkarin älynväläyksen takia jollekkin kukkulalle. Melkein kuolin portaissa, yskin keuhkot pihalle ja hyvä etten pyörtynyt kaiken kukkuraksi. Kun sitten oltiin päästy kiroilten sen typerän mäen huipulle, oltiin siellä pari minuuttia. Ja eikun takaisin alas! Kiilakoroilla ja polvet hyytelönä niitä kuolettavia portaita alas tullessa ei paljon naurattanut. Sieltä lähdettiin pelaamaan biljardia joen toiselle puolelle jollekkin miniostarille, jonka nimi ei tule mieleen. Kahden tunnin päästä olinkin jo kotona keittelemässä teetä. 


Näkymää pirulliselta kukkulalta


Tänään menin kuitenkin kouluun, koska en tykkää missata koulua. Lisäksi fysiikan tunnilla jouduin pitämään pienen esitelmän, josta oli sopinut jo aikaisemmin opettajani kanssa. Ideana oli se, että olin käynyt samat asiat jo vuotta aiemmin. Sepitin reilun vartin mittaisesti muutamaa lakia englanniksi, joska kirjassamme asiat on esitelty niin huonosti. Mikäs siinä, sain kympin pelkästään kertomalla jo aiemmin oppimani! :D Eikä fysiikka ole ainoa oppiaine, jonka olen jo opiskellut. Suurimman osan olen käynyt jo ihan peruskoulussa. Kemiassa olenkin vuoden edellä. Ei taida jäädä viimeiseksi esitelmäksi...


Kouluni on muutenkin melko rento, verrattuna Suomen kouluihin. Läksyjä saan silloin tällöin (eikä se johdu pelkästään siitä, etten pystyisi tehdä liettuankielisiä kotitehtäviä). Kaksi venäläistä poikaa ovat ritarilliseti lupautuneet kääntämään minulle, mitä tunnilla tehdään ja saan todella kiittää heitä tästä. He ovat minulle kuin isoveljiä, joita minulla ei koskaan ollut. Olen jo niin tykästynyt Vilnaan ja kouluuni, että tiedän lähdön olevan vaikeaa. Vaikkakin olen kyllästynyt sateeseen. Nytkin sataa kuin Esterin persuksesta ja ukkostaa. Joten näissä tunnelmissa mennään eteenpäin. 




Edit: Ja siihen muuten loppui Suomen matka koripallon EM-kisoissa. Suomi hävisi Slovenialle 60-67. On aihetta kuitenkin olla ylpeä Suomen pelaamisesta. Tässä on vielä monta vuotta edessä, monta tilaisuutta panna parastaan. PS. Tietääkö joku ihana ihminen miten voin katsoa nettiteeveetä täällä? Vai onko se mahdotonta? Kiitos.

Ei kommentteja: